Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej - Grupy szkoleń

Samochody ciężarowe

Diagnostyka i naprawa systemów oczyszczania spalin w pojazdach ciężarowych – Denoxtronic i Departronic

nowość
2 dni
40% teorii
60% praktyki

05-06.07.2018

Cena: 1200 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

 

Część teoretyczna:

  • Budowa i zasada działania systemów:
  1. Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2; 6.5; (MAN, SCANIA, RENAULT, IVECO, DAF, VOLVO)
  2. Bluetec, EATS (Mercedes Benz)
  3. NoNox- Emitec (MAN)
  4. Allbonair  (DAF, Volvo)
  5. Departronic
  • Systemy oczyszczania spalin w pojazdach spełniających normę EURO VI.
  • Budowa modułów tłoczących Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2
  • Budowa modułów dozujących Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2
  • Pompy membranowe Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2
  • Zawory chłodzenia i zawór 4/2 Denoxtronic  2.1; 2.2
  • Części zamienne Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2
  • Schematy elektryczne modułów Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2
  • Budowa modułów odmierzających i dozujących Departronic
  • Części zamienne Departronic
  • Zestawy do testowania systemów Denoxtronic na pojeździe
  • Oprogramowanie ESI[tronic] do naprawy modułów Denoxtronic na stanowisku probierczym
  • Oprogramowanie ESI[tronic] Truck do diagnostyki systemów oczyszczania spalin w pojazdach  ciężarowych

 

Część praktyczna:

  • Diagnostyka systemów Denoxtronic na pojeździe z wykorzystaniem testera KTS Truck i wyposażenia do diagnostyki
  • Diagnostyka i naprawa modułów dozujących i tłoczących Denoxtronic 1.1; 2.1; 2.2 na stanowisku probierczym
  • Naprawa modułów Departronic

Diagnostyka nowoczesnych układów zasilania silników diesla w pojazdach ciężarowych

nowość
2 dni
40% teorii
60% praktyki

12-13.06.2018

Cena: 1200 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • Opis układów  zasilania  z pompowtryskiwaczami firmy Bosch typu UIN-2 oraz UIN-3 oraz pompowtryskiwaczami Delphi
  • Opis układów zasilania  pompa-wtryskiwacz (UP firmy Bosch)
  • Opis układów Common Rail firmy Bosch z pompami CP2, CP3, CPN5 oraz wtryskiwaczami CRIN1, CRIN2, CRIN3, CRIN 3.3 oraz CRIN4
  • Opis układu  z pompami PF45 firmy Bosch
  • Opis układu Common Rail firmy Delphi w pojazdach  DAF
  • Opis układów Scania HPI oraz XPI
  • Czujniki i elementy wykonowcze w układach zasilania
  • Funkcje diagnostyczne  oprogramowania ESI[tronic] Truck
  • Wyposażenie warsztatowe do diagnostyki układów w pojeździe

 

Część praktyczna:

  • Diagnostyka układu Common Rail firmy Bosch  na przykładzie silnika MAN
  • Diagnostyka układu Common Rail firmy Delphi na przykładzie silnika DAF
  • Wykorzystanie testera KTS Truck do diagnostyki
  • Wykorzystanie zestawów do pomiarów niskiego i wysokiego ciśnienia
  • Badania czujników za pomocą oscyloskopu warsztatowego FSA 500

Diagnostyka systemów hamulcowych EBS i TEBS firmy Knorr, Haldex i Wabco w pojazdach ciężarowych i przyczepach

nowość
3 dni
40% teorii
60% praktyki

26-28.06.2018

 

Cena: 1500 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

 

Szkolenie zakończone jest egzaminem, po którym uczestnicy otrzymują uprawnienia umożliwiające uzyskanie PIN2 niezbędnego do programowania i wprowadzania zmian w modulatorach TEBS za pomocą KTS TRUCK.

Część teoretyczna:

  • Opis systemów hamulcowych pojazdów: EBS 2  i EBS 5 firmy Knorr
  • Opis systemów hamulcowych naczepy  TEBS 4 i TEBS G2  firmy Knorr
  • Opis systemów hamulcowych przyczepy  firmy Haldex EB+ oraz EB+ 2 i 3 generacji
  •  Czujniki i elementy wykonawcze w układach hamulcowych
  • Funkcje diagnostyczne systemów hamulcowych - KTS Truck
  • Kopiowanie i konfiguracja sterowników systemów EBS – KTS Truck
  • Parametryzacja i konfiguracja modulatorów TEBS przyczep – KTS Truck
  • Opis systemów hamulcowych pojazdów EBS firmy Wabco
  • Opis systemów hamulcowych przyczepy Wabco C, Wabco D i Wabco E

 

Część praktyczna:

  • Diagnostyka systemu hamulcowego pojazdu ciężarowego  - KTS Truck
  • Wymiana sterownika EBS oraz modulatora osi tylnej pojazdu ciężarowego
  • Badanie sygnałów elektrycznych pedału hamulca oraz czujników ABS pojazdu ciężarowego za pomocą oscyloskopu FSA 500
  • Diagnostyka systemu hamulcowego przyczepy - KTS Truck
  • Badanie sygnałów elektrycznych czujników ABS oraz czujników ciśnienia przyczepy za pomocą oscyloskopu FSA 500
  • Konfiguracja modulatorów Knorr, Haldex po wymianie lub naprawie  - KTS Truck
  • Wprowadzanie wartości ciśnień i obciążenia na podstawie tabliczki znamionowej przyczepy – KTS Truck
  • Konfiguracja modulatorów  Wabco po wymianie lub naprawie  - KTS Truck
  • Wprowadzanie wartości ciśnień i obciążenia na podstawie tabliczki znamionowej przyczepy – KTS Truck

Diagnostyka pojazdów ciężarowych z wykorzystaniem KTS Truck

1 dzień
100% teorii

Cena: 700 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • Właściwości i funkcje testera KTS Truck
  • Dodatkowe wyposażenie KTS Truck
  • Instalacja oprogramownia ESI [tronic] 2.0 Truck
  • Funckje i możłiwości oprogramowanie ESI [tronic] 2.0 Truck
  • Tryb rozszerzony oprogramowania ESI [tronic] 2.0 Truck
  • Możliwości parametryzacji, konfiguracji i kalibracji systemów w pojazdach ciężarowych za pomocą KTS Truck

Część praktyczna:

  • Diagnostyka systemu hamulcowego pojazdu ciężarowego  - KTS Truck
  • Diagnostyka systemu hamulcowego przyczepy - KTS Truck
  • Diagnostyka systemu Common Rail firmy Bosch – KTS Truck
  • Diagnostyka systemeu Common Rail firmy Delphi – KTS Truck
  • Diagnostyka systemu oczyszczania spalin Denoxtronic – KTS Truck