Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej - Grupy szkoleń

Silniki benzynowe

  

Podstawy napraw silników benzynowych dla początkujących mechaników

2 dni
50% teorii
50% praktyki

30-31.10.2017

Cena: 900 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Szkolenie jest przeznaczone dla nowych pracowników serwisów samochodowych którzy będą zajmowali się samochodami z silnikami benzynowymi. Podczas szkolenia, uczestnikom zostanie przekazana podstawowa wiedza na temat obsługi serwisowej silników benzynowych. Szkolenie będzie składało się z 50% z części praktycznej podczas której uczestnik będzie miał możliwość wykonania podstawowych czynności serwisowych związanych z silnikiem benzynowym. Duży nacisk będzie położony na pracę według procedur montażowych zawartych w programie ESI [tronic] (narzędzia specjalne, momenty dokręcania itp.) w celu wykształcenia właściwych nawyków, koniecznych do dobrego wykonania pracy.

Silnik benzynowy ogólnie:

  • Zasada działania silnika benzynowego
  • Układy zapłonowe
  • Układy zasilania z pośrednim wtryskiem benzyny
  • Diagnostyka pokładowa OBD II i EOBD
  • Układy zasilania z wtryskiem bezpośrednim
  • Pomiar kompresji

Układy z pośrednim wtryskiem benzyny:

  • Ocena stanu mechanicznego silnika
  • Procedury diagnostyczne z użyciem testera KTS
  • Ocena sprawności układu zapłonowego z użyciem diagnoskopu FSA
  • Procedury przy wymianie cewek zapłonowych oraz świec zapłonowych
  • Ocena sprawności układu wtryskowego
  • Pomiar ciśnienia paliwa i jego wydatku
  • Procedury przy wymianie filtra paliwa
  • Procedury przy wymianie pompy paliwa oraz wtryskiwaczy
  • Ocena sprawności sondy lambda oraz procedury przy jej wymianie

Układy z bezpośrednim wtryskiem benzyny:

  • Procedury diagnostyczne z użyciem testera KTS
  • Ocena sprawności układu zasilania paliwem
  • Procedury oceny sprawności wtryskiwaczy
  • Procedury przy wymianie wtryskiwaczy
  • Procedury przy wymianie pompy wysokiego ciśnienia paliwa

Pośredni wtrysk benzyny – systemy firmy Bosch oraz firm zewnętrznych

2 dni
50% teorii
50% praktyki

04-05.04.2018

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Pośredni wtrysk benzyny / układy zapłonowe Bosch, Siemens/VDO, Magneti Marelli, Delphi, Sagem, inne.

Część teoretyczna:

  • układy paliwowe o elektronicznie regulowanym wydatku,
  • typowe usterki, pomiar ciśnienia i wydatku w układach przelewowych i „bezprzelewowych”,
  • diagnostyka przepływomierzy masowych HFM 5, 6, 7, częstotliwościowych (samochody azjatyckie), MAP-sensorów (Fiat, Opel, Renault, inne), rejestracja α / n). Pomiar masy powietrza – typowe usterki, diagnostyka,
  • sondy lambda w procesie regulacji składu mieszanki (sondy szerokopasmowe, dwustanowe – cyrkonowe, tytanowe, firmy Bosch oraz firm zewnętrznych),
  • wykorzystanie integratora i adaptacji w diagnostyce problemów ze składem mieszanki,
  • problemy z regulacją i stabilizacją biegu jałowego (czujniki położenia pedału gazu, przepustnice elektromotoryczne, silniki krokowe, inne nastawniki przepustnicy oraz zawory obejściowe),
  • rola integratora, adaptacji, ustawień podstawowych w procesie regulacji biegu jałowego,
  • kompleksowa diagnostyka na samochodzie elektronicznych układów zapłonowych w tym cewek, modułów zapłonowych, końcówek mocy, czujników prędkości i położenia: indukcyjnych, kątowych, Halla oraz fotooptycznych,
  • diagnostyka układów zapłonowych z wykorzystaniem oscyloskopu,
  • typowe usterki układów: recyrkulacji spalin, odprowadzenia par paliwa, zasilania powietrzem wtórnym, zmiany faz rozrządu - diagnostyka, naprawa.

Część praktyczna:

  • diagnostyka z wykorzystaniem urządzeń KTS i FSA na silnikach i samochodach szkoleniowych

Bezpośredni wtrysk benzyny firmy Bosch na przykładzie grupy Volkswagen

2 dni
50% teorii
50% praktyki

01-02.02.2018

25-26.06.2018

 

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • systemy bezpośredniego wtrysku benzyny – MED na przykładzie systemów MED 9 i MED 7, znajdujących zastosowanie w samochodach grupy VW
  • FSI a klasyczne silniki, spalanie mieszanek ubogich jednorodnych i uwarstwionych – korzyści, problemy
  • obwód niskiego ciśnienia paliwa: budowa i zasada działania systemu o zmiennym, elektronicznie regulowanym wydatku; integrator, adaptacje, ustawienia podstawowe
  • obwód wysokiego ciśnienia paliwa: budowa i zasada działania układu; budowa, zasada działania pomp wysokociśnieniowych – warianty, regulacja wysokiego ciśnienia, typowe usterki, tryby awaryjne, zachowania systemu;
  • wtryskiwacze wysokociśnieniowe – koncepcja sterowania, diagnostyka, montaż/demontaż
  • układ dolotowy: kierownice powietrza – budowa, cel stosowania, koncepcja sterowania, tryb awaryjny
  • tryby pracy silnika – rodzaje mieszanek, sposoby ich realizacji, zachowania systemu, tryby awaryjne, diagnostyka
  • układ wydechowy – obróbka spalin: budowa układu wydechowego, warianty
  • sonda szerokopasmowa w procesie regulacji składu mieszanki o zmiennym λ, budowa, zasada działania, diagnostyka
  • układ gromadzenia i redukcji tlenków azotu (NOx): emisja i redukcja tlenków azotu: budowa i zasada działania układu kumulacji i redukcji NOx, katalizator zasobnikowy NOx, czujnik NOx – budowa, zasada działania, zadania, diagnostyka, problem zasiarczania i odsiarczania katalizatorów NOx (również w kontekście jakości i zużycia paliwa)
  • recyrkulacja spalin w silnikach FSI
  • zmienne fazy rozrządu (również, jako element walki z tzw. turbodziurą)
  • elektronicznie sterowany układ chłodzenia: układ z elektronicznie sterowanym termostatem (budowa, zasada działania, cel stosowania, tryb awaryjny, diagnostyka), elektronicznie sterowane wentylatory (cel stosowania, sterowanie, diagnostyka)
  • oddławienie silników FSI w kontekście wzmocnienia siły hamowania

Część praktyczna:

  • diagnostyka z wykorzystaniem urządzeń KTS i FSA na silnikach i samochodach szkoleniowych